Grit Groupe de Recherche sur l'Image et le Texte
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RÉFÉRENCE
TILLEUIL Jean-Louis, « Woman and Man in Advertising : Narrative Illustration of an "Equality which Cannot Be Found" », dans JUNGST Heike Elisabeth and BAETENS Jan, Image and Narrative, http://www.imageandnarrative.be/gender/jeanlouistilleuil.htm.

Jean-Louis Tilleuil
Jean-Louis Tilleuil est professeur à la Faculté de philosophie, arts et lettres (UCL). Ses enseignements et ses recherches portent sur l’étude sociocritique des productions littéraires et sur la (...) Plus...

article

[Introduction]

Woman and Man in Advertising
Narrative Illustration of an « Equality which Cannot Be Found »

M
Y essay consists of a sociosemiotic analysis of two advertising documents or, to take up terms dear to me, of two mixed messages that combine fixed (photographic) image with written text, taken from the ’88 campaign for the mineral water « Spa Reine » [1].


[1] This article is a revised and enlarged version of a first, French, version published in Actes du colloque Sophia Women’s studies. Bilan et perspectives de la recherche et de l’enseignement en Belgique, Bruxelles, décembre 1997 (Bruxelles : Sophia 1998, 221 p.). That French version itself was part of a more elaborated research about the representations of woman and man, developed in my doctoral thesis : La femme dans la bande dessinée francophone contemporaine (1970-1990). Contribution à une sémiologie des messages mixtes (Université catholique de Louvain, 1997).

Référence : TILLEUIL Jean-Louis, « Woman and Man in Advertising : Narrative Illustration of an "Equality which Cannot Be Found" », dans JUNGST Heike Elisabeth and BAETENS Jan, Image and Narrative, http://www.imageandnarrative.be/gender/jeanlouistilleuil.htm.
 
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Envoyer un mail au GRIT - Mise à jour : mercredi 16 décembre 2015